Головне меню

Розвиток мережі опорних шкіл Полтавської області (станом на 01.02.2019)

750 300 3784Департаментом освіти і науки Полтавської облдержадміністрації спільно з органами управління освітою райдержадміністрацій (міськвиконкомів) та об’єднаних територіальних громад проводиться систематична робота щодо створення оптимальних умов формування мережі освітніх закладів та приведення її у відповідність до фінансування.

Формуванням нового освітнього середовища та створенням мережі опорних шкіл вирішується задавнена проблема – забезпечення рівного доступу до якісної освіти та подолання суттєвої різниці між результатами навченості учнів освітніх закладів, розташованих у містах та сільській місцевості.
Крім цього, виконання усіх запланованих заходів допоможе вирішити питання малокомплектних шкіл, навчання в яких в рази перевищує середню вартість навчання одного учня.
Завдяки цілеспрямованим зусиллям щодо створення опорних шкіл спостерігається позитивна динаміка в питанні зменшення кількості малокомплектних шкіл в області: 2016 рік – 238, 2017 рік – 220, 2018рік – 210.
Зокрема, влітку 2018 р. ліквідовано (закрито) закладів загальної середньої освіти - 3, реорганізовано з пониженням ступеня - 2, реорганізовано у філії - 13, у 7 – призупинено освітній процес через зменшення кількості або відсутність учнів.
З метою формування сучасного освітнього середовища в області розроблено Стратегію створення нового освітнього простору загальної середньої освіти Полтавської області на 2017-2020 роки в частині створення опорних шкіл.
Департаментом освіти і науки облдержадміністрації сформовано Перспективний план, до якого увійшла оптимальна кількість закладів загальної середньої освіти у районах та об’єднаних територіальних громадах області, на базі яких створюються опорні школи Полтавської області.
З урахуванням усіх проведених заходів, що заплановані до 2020 року, в освітньому просторі Полтавщини передбачається створення та функціонування 86 опорних шкіл, що є оптимальною кількістю для забезпечення сприятливих умов щодо надання якісних освітніх послуг.
Станом на 01.02.2019 року в області створено 50 опорних шкіл із мають 42 філіями (на 01.09.2018 – 46 ОШ та 41 філія). В опорних школах навчаються 19254 учня, в тому числі у філіях - 9722.
Опорні школи, за типом засновника, можна поділити на групи: освітні заклади, засновником яких є ради районної державної адміністрації, - 58%, освітні заклади, засновником яких є ради об’єднаних територіальних громад -42%.
За оперативною інформацією з місць, протягом 2019 року буде створено 23 опорні школи. У 2020 році створенням 17 опорних шкіл завершиться формування оптимальної мережі закладів загальної середньої освіти на Полтавщині.
Протягом жовтня - січня 2018/2019 навчального року в області запрацювали ще 4 опорні школи (Мартинівська ЗОШ І-ІІІ ст. Карлівської районної ради, Трудолюбівський ЗЗСО І-ІІІ ст. Миргородської районної ради, Гоголівська ЗОШ І-ІІІ ст. Великобагачанської районної ради, Ланнівська ЗОШ І-ІІІ ст. Ланнівської ОТГ ).
Дітей з віддалених населених пунктів до опорних шкіл будуть довозити 77, в ОТГ - 38 шкільних автобусів. Цією послугою у 2018/2019 н.р. будуть користуватися 4490 учнів, в ОТГ- 2300.
Загальна потреба області в шкільних автобусах для опорних шкіл – 31 автобус, для об’єднаних територіальних громад - 17.
У 2018 році за кошти державної субвенції на умовах співфінансування було придбано 6 шкільних автобусів для опорних шкіл (Калайдинці, Лубенського та Яреськи Шишацького районів, В.Багачка, Засулля, Семенівка (НВК № 2), Бутенки – об’єднані територіальні громади), 1 автобус придбано за кошти, призначені для розвитку інфраструктури ОТГ, на суму 1848,0 тис. грн. (Михайлівка Машівського району).
Проблемою залишається якість доріг у сільській місцевості. За оперативними даними протяжність доріг для підвезення учнів до опорних шкіл, які знаходяться у незадовільному стані, становить 633,1 км.
Надзвичайно важливими є зміни у матеріально-технічному забезпеченні, які відбулися від початку організації мережі опорних шкіл. Значно покращився стан забезпечення комп’ютерним, мультимедійним обладнанням як у самих опорних школах, так і в їхніх філіях. Спостерігається позитивна динаміка забезпечення обладнанням навчальних кабінетів, лабораторій, спортивних залів, харчоблоків, початкової школи з урахуванням вимог Концепції Нової української школи.
У 2018 році для оснащення опорних шкіл з поглибленим/профільним вивченням природничих дисциплін придбано 16 кабінетів на суму 14910,0 тис. грн. для 6 опорних закладів (Омельницької, Засульської, Руденківської, В.Багачанської, Скороходівської ОТГ та Зіньківського району).
Станом на сьогодні в опорних закладах області налічується 2178 персональних комп’ютерів, із них 1842 комп’ютери використовуються в навчальному процесі. У 2018 році за кошти державної субвенції на умовах співфінансування придбано комп’ютерне обладнання, відповідний мультимедійний контент та дидактичні матеріали для перших класів у кількості 37 комплектів на суму 12 509,3 тис.грн.
На виконання обласної програми «Опікуємось освітою на 2017-2020 роки» з метою забезпечення учнів опорних закладів освіти якісною питною водою та покращення матеріально - технічного стану харчоблоків з обласного бюджету на встановлення систем очищення води для 32 опорних закладів використано 3 150,5 тис. грн. На 2019 рік заплановано фінансування відповідних заходів у розмірі 889,0 тис. грн. для 9 опорних шкіл.
Один із засадничих принципів організації опорної школи є забезпечення рівного доступу до якісної освіти усім особам, у тому числі з особливими освітніми потребами. У 2018/2019 навчальному році на підтримку особам із особливими освітніми потребами, що навчаються у опорних школах та їх філіях відкрито 89 класів з інклюзивним навчанням, у філіях відповідно – 50 класів.
Забезпечення безперешкодного доступу осіб з інвалідністю в опорних закладах складає 57% . Побудовано 50 пандусів та 5 будівель мають вільний доступ в приміщення.
Проводиться постійна організаційно-методична робота щодо становлення опорних шкіл, створення нової структури та оновлення діяльності методичної служби.
Процес утворення опорних шкіл триває. Важливою умовою його успішності є залучення до співпраці місцевих громад, батьків, учителів.

Моніторинг процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування в галузі освіти станом на 01.02.2019 року

На сайті

На сайті 75 гостей та відсутні користувачі

Статистика сайту

Сьогодні:7
За тиждень:839
За місяць:3015
Всього:260333

Кориснi посилання