Головне меню

ІНТЕРАКТИВНА КАРТА

ВАЖЛИВО

Полтавщину обрано одною з чотирьох областей України для реалізації міжнародного проекту з впровадження реформи децентралізації в освітній галузі

 1З метою переймання досвіду щодо реформування освітньої галузі в процесі децентралізації України освітяни Полтавщини долучилися до реалізації міжнародного проекту «Підтримка децентралізації в Україні», який здійснюється компанією SKL International, підвідомчою організацією Шведської асоціації місцевих влад і регіонів, через Фонд міжнародної солідарності, програму «U-LEAD з Європою» за підтримки Європейського союзу, Міністерства освіти і науки України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства фінансів України, відповідних Комітетів Верховної Ради України, координаційних структур реформ, Стратегічних дорадчих груп. Крім Полтавської, до реалізації зазначеного проекту було залучено Запорізьку, Житомирську та Івано-Франківську області.

Протягом 9 – 16 грудня 2017 року робоча група з Полтавщини ознайомилася з системою освіти Республіки Польща на прикладі діяльності освітніх закладів Опольського та Дольношльонського воєводств у селах Мошна, Твардава, Дитмарув, Ґура святої Анни та містах Ополе, Корфантув, Ґлоґувек, Крапковіце, Ґоґолін, Бжеґ, Олава, Вроцлав. Адже саме Польська система освіти подібна до положень реформи освіти в Україні.
Делегацію очолила директор Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації Олена Харченко. До складу робочої групи увійшли: головний спеціаліст відділу закладів інетрнатного типу, позашкільної та виховної роботи Департаменту освіти і науки Сергій Рибалко, завідуюча відділом національно-патріотичного виховання Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського Марина Єщенко, голова Омельницької ОТГ Олександра Шеремєтьєва, голова Білоцерківської ОТГ Іван Лещенко, голова Пришибської ОТГ Валентина Городянко, заступник сільського голови Піщанської сільської ради Василь Компанієць, заступник голови з гуманітарних питань Пирятинської ОТГ Анна Тристан, начальник відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Сергіївської сільської ради Світлана Івко, начальник відділу освіти Ланнівської ОТГ Людмила Милькова, начальник відділу освіти, молоді та спорту Засульської ОТГ Людмила Шевченко, директор Омельницького ліцею Ольга Яроменок. Делегацію супроводжували експерт SKL International Айдер Сеїтосманов та радниця з децентралізації в секторі освіти програми U-LEAD with Europe Олена Шлєєнкова.
Під час поїздки бургомістри міст, куратори та представники освіти Республіки Польща детально розповіли про процес децентралізації, навчальні заклади, систему оцінки шкіл, забезпечення педагогічного нагляду, умов конкурсного призначення директорів шкіл та кваліфікаційними вимогами до вчителів.
Так, управління освітніми закладами, школи отримали автономію самоврядування. Директори освітніх закладів вільні у підборі учительських кадрів, а вчителі – у виборі підручників та освітніх програм. Контроль держави лишився лише за результатами навчання у школах. Таким чином усі учні досягають як мінімум середнього рівня освіти, а здібні – отримують підтримку з метою підвищення індивідуального рівня.
Освітні заклади фінансуються із загальних доходів бюджету територіального самоврядування. Відсутнє єдине відокремлене джерело фінансування освіти у формі цільової дотації. Одним з елементів загальної субвенції є субвенція на освіту, яку нараховують у залежності від кількості учнів, професійної категорії учителів та типу школи. Також частину коштів школа отримує з європейськох фондів, беручи участь у конкурсах проектів.
Наприклад, завдяки такій системі у початковій школі № 2 ім. Чеслава Нємена міста Корфантув було збудовано професійний спортивний зал на 350 місць, а подвір'я обладнано сучасними тренажерами, якими можуть користуватися усі бажаючі.
Практично кожен клас кожного освітнього закладу Польщі оснащено сучасною мультимедійною технікою, зокрема інтерактивними дошками та проекторами. Також, зазвичай, під час уроків учням заборонено користуватися мобільними телефонами, про що зазначено у Статутах шкіл.
Високий рівень освіти забезпечують кваліфіковано підібрані педагогічні працівники, які є вимогливими до себе, працюють з дітьми до сорока годин на тиждень, складають авторські програми, пишуть проекти на конкурси європейських грантів, постійно підвищують кваліфікацію та займаються самоосвітою.
Робоча група дізналася про форми діяльності та співпрацю з органами самоврядування психолого-педагогічної консультації. Ознайомилась із роботою Регіонального центру розвитку освіти, який є аналогом інституту післядипломної педагогічної освіти в Україні. Центр здійснює методичну підтримку вчителів, разом з тим підтримує розвиток дітей та батьків. На його базі діє лабораторія, де учні під наглядом вчителів мають можливість на практиці застосувати здобуті під час навчань знання.
На підсумковій зустрічі директор Департаменту освіти і науки Олена Харченко подякувала польським колегам і висловила впевненість, що реформа освіти в Україні буде успішною.
Набутий досвід буде використано під час консультативно-методичної роботи з освітянами щодо впровадження освітньої реформи у Полтавській області у процесі децентралізації України.

 

 

На сайті

На сайті один гість та відсутні користувачі

Статистика сайту

Сьогодні:96
За тиждень:488
За місяць:1797
Всього:215291

Кориснi посилання